נאום הניצחון של בנט • צפו

דוד לזר No Comments on נאום הניצחון של בנט • צפו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש הצליח יו"ר הבית היהודי שר הכלכלה נפתלי בנט, להביא לאישור את חוקת הבית היהודי ברוב גדול של למעלה מ- 90% וזאת לאחר שהשיג הסכם עם מתנגדיה. לפי הסיכום, המתנגדים יתמכו בחוקה ויסירו את הסתייגויותיהם ואת הדרישה להצבעה חשאית. בהמשך תוקם ועדה מייעצת בראשות חבר המפד"ל לשעבר יצחק לוי שתגיש המלצות לתיקון החוקה לוועידת המפלגה בתוך שלושה עד חמישה חודשים. הפשרה הושגה בתיווכו של סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן.

החוקה עוררה מחלוקת בבית היהודי, מכיוון שהיא מרחיבה את סמכויותיו של היו"ר ומטשטשת את הזיהוי הדתי של המפלגה. בכינוס מרכז המפלגה הערב אמר בנט: "יש עדיין פגמים בחוקה, אני לא חושב שהיא מושלמת. נעשה בה מקצה שיפורים. תקום ועדה לתיקונים, ניתן לה זמן, כמה חודשים, ומביא בפניכם את המלצותיה".

עוד הוסיף בנט כי "אנחנו לא פוחדים להנהיג את ערכינו בכל מקום, מהסי-אן-אן ועד חוג בית בנתיבות. וכמה אנשים מייחלים שניכשל: קמתי בבוקר וראיתי כותרת ראשית בשני עיתונים שנעביר את החוקה היום. זה מפריע להם כי הם רואים שעם ישראל מצטרף אלינו".

בתגובה להעברת החוקה אמר יו״ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל: ״לצערי בקשותינו להעביר חוקה משותפת לאחר איחוד המפלגות לא נענתה. בימים הקרובים נתכנס באיחוד הלאומי, נדון במציאות החדשה ונחליט כיצד לפעול״.



0 תגובות